Afscheid en naar Maleisie - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu Afscheid en naar Maleisie - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu

Afscheid en naar Maleisie

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

15 Augustus 2008 | Maleisië, Kota Kinabalu

Woensdagochtend om 5 uur zijn we vertrokken met de boot naar Tarakan, een ruig vaartochtje van een uur of vier. Yusuf ging mee om ons Tarakan te laten zien. Daar heeft hij ons met de auto van een kennis rondgereden, echt relaxed. Donderdagochtend gingen we met de boot van Tarakan naar Tawau in Maleisie, en Yusuf ging niet mee.. Dat was dus het rotste afscheid ooit, ik draaide me om en ineens liepen de tranen liepen over mn wangen, en ik heb de halve boottocht nog zitten janken, echt kansloos!
Maleisie is echt anders dan Indonesie, de mensen hier zijn wat opener, niet bang om met je te praten, ze lijken iets meer gewend aan buitenlanders en dat is wel prettig. We hebben meteen 's avonds een bus van Tawau naar Kota Kinabalu gepakt, een ritje van 10 uur. Halverwege werden we van de weg gehaald voor een enorm uitgebreide controle, alle paspoorten en bagage werd gecheckt. Gelukkig was alles goed en mochten we verder rijden. Vanochtend vroeg zijn we dus hier aangekomen en nu zijn we op zoek naar leuke dingen om te doen, we willen de berg op, de jungle in, de parken bezoeken en vanalles en nog wat. Mogelijkheden genoeg, een selectie maken is lastiger. Ik hoop dat we lekker veel gaan doen, want ik heb behoefte aan veel afleiding...

• 16 Augustus 2008 - 08:57

Kitty:

Ha lieve schat,

Ik leef met je mee, soms moet je dingen doen die je eigenlijk helemaal niet wilt maar die op dat moment onvermijdelijk zijn. Toch hoop ik dat je nog een fijne tijd hebt in Maleisie en zult genieten van alles wat je daar gaat beleven.

Dikke kus

• 17 Augustus 2008 - 21:16

Gerald En Lisette:

Ha die Madelon,

Zelfs over 'het rotste afscheid ooit' weet je nog spontaan te vertellen. Sterkte, meid.
    En da's toevallig: wij zijn net in Kota Kinabalu geweest. De berg is imposant; we zijn er maar niet aan begonnen om die te beklimmen. We hebben geslapen bij een Nederlander die daar een homestay heeft (als je een westerling mensen rond ziet leiden op de avondmarkt: dat is Olaf, doe hem de groeten). Eventueel kan hij je meenemen naar Penimbawan (watervillage), da's wel een aanrader, kijk maar eens op zijn site. KK en omgeving zijn wel mooi; nou maar hopen dat het je afleiding genoeg geeft ........

Probeer er toch maar weer van te genieten, he! Dikke knuffel!