UPDATE! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu UPDATE! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu

UPDATE!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

22 November 2007 | Nederland, Amsterdam

jaja, eindelijk een update van mij, ik weet het, ik heb lang op me laten wachten maar; druk druk druk, geen internet, geen tijd,..enzo!
puntgewijs dan maar ff een update;

Ik heb mijn RIJBEWIJS!! Jippie, nu al een maand ofzo, en ik rij elke dag auto. Inmiddels mag ik zelfs in de pick-up rijden, dat is echt leuk!! Ik was ontzeeeettend zenuwachtig voor mn rijexamen, ik denk niet dat ik ooit zo zenuwachtig ben geweest!! Het ging dan ook voor geen meter naar mn gevoel, maarja, toch geslaagd dus, joehoee!! Nu heb ik een heel cool antiliaans rijbewijs, die ik dus hopelijk strax kan inwisselen voor een Nederlandse.

We zijn naar KLEIN CURACAO geweest, een klein eilandje ten oosten van Curacao. Ongeveer alleen een grote zandvlakte met een klein vuurtorentje, maar wel onwijs mooi duiken. Ik heb denk ik nog nooit zo mooi gedoken!! Heeeele groooote vissen, triggerfish, murenes, en veeel schildpadden! Echt waanzinnig mooi!

Afgelopen maand is Ivan, onze begeleider van Universiteit Nijmegen hier geweest, samen met Monique, Nick en Eva die een onderzoek doen op Aruba. Met zn allen hebben we vis gevangen voor een overkoepelend onderzoek, waarbij we stabiele isotopen van visweefsel vergelijken met stabiele isotopen van verschillende baaien waar de vissen vandaan komen. Veel snorkelend in het water liggen met een vislijntje dus (erg leuk) en veel beachseinen = een net met zware ketting onder door het water slepen (minder leuk). En ondertussen ook nog verder gaan met ons eigen onderzoek, erg druk druk druk dus!

We zijn met geluidsexperimenten begonnen! We hebben een soort lange cilinder van gaas in het water hangen met aan een kant een luidspreker waardoor we zeegras, mangrove, rubble of koraal geluiden laten horen. En dan maar kijken welke kant het visje opzwemt he.. We zijn nog maar net een paar dagen bezig, dus het is nog even afwachten of visjes sowieso wel op geluid reageren, erg spannend dus nu!

Afgelopen weekend was helemaal top! Zaterdag hebben we gewerkt, maar zondag gingen we duiken op de Mediator, eigelijk om te kijken of daar ook de vissoort zit die we nodig hebben. De mediator is een wrak en ligt in de haven, waar alle grote schepen overheen varen. Het zicht was niet bepaald goed en er kwam net een enorm containerschip overvaren toen wij aan het duiken waren!! Het lawaai was oorverdovend en alles trilde, er is ook een hele toffe foto gemaakt van het schip met onze duikboei er vlak naast! Zondag middag hebben we Ryan verwelkomt. Ryan heeft dit weekend de CARMABI CLEAR WATER CHALLENGE gedaan. Hij heeft rond Curacao gekanood om 100.000 gulden bij elkaar te brengen voor Carmabi. Hij zou daar 50 uur over doen, maar was in 36 uur al binnen. Carmabi is de hele week op tv geweest, en Ryan zn tocht werd live uitgezonden. Bij zijn binnenkomst in de haven stond het helemaal vol, en natuurlijk stonden wij vooraan te juichen, Carmabi is immers waar wij werken. Er was dus ontzettend veel aandacht voor, en dat is heel erg leuk! Gisteren heb ik nog even Ryan gesproken, maar naar zijn zeggen heeft hij niet zoveel meegekregen van alle aandacht, want hij was vooral ‘interested in sleeping’! Daarna zijn Chantal en ik naar blauwbaai gegaan, eigelijk omdat Chantal een massage wilde, maar de vrouw die dat deed was al weg. Toen gingen we maar naar een bekende bij de duikschool, Walter, maar die was er ook niet. Er lag wel een portemonnee op tafel, en wij mopperde al op Walter dat ie zn portemonnee zo laat liggen als ie gaat duiken. Keken we erin, bleek ie van ene Ivo te zijn, die natuurlijk net aan kwam lopen. Ivo bleek zeilinstructeur te zijn. Nouja, zeilen leek mij ook wel leuk, en binnen een kwartier zaten Chantal en ik bij Ivo op de catamaran. Hartstikke leuk, ik mocht de fok bedienen en ik mocht sturen, super!! Maandagochtend hebben we gedoken op de Noordkust. Eigelijk in de hoop op haaien, maar die hebben we helaas niet gezien. Wel een queen triggerfish en een enorme spotted eagle ray, ook heel tof!

Verder.. vind ik het moeilijk dat het een beetje op zn einde lijkt te lopen. Jeffrey gaat over twee weken al naar huis, mijn hele stage is 15 december afgelopen.. Evert, een jongen die ook bij Carmabi stage liep is vorige week naar huis gegaan. Ik was de week daarvoor nog met Evert en Ronald (mijn nieuwe vlam ghehe) de Christoffelberg op geweest, en dat was erg gezellig. Evert wilde ook niet naar huis en deed nogal dramatisch bij het afscheid, waar ik toen ook weer erg verdrietig van werd..

En verder..:
- ben ik met mn divemaster cursus bezig..
- ga ik nog steeds elke maandag naar judo op de marine basis
- ben ik inmiddels met salsadansen level 2 bezig..
- is het erg gezellig met Ronald ;-) ..
- ben ik inmiddels zowat wit blond (en best bruin..)
- mag ik nu het water niet in vanwege oorontsteking (BALEN!)
- bevalt mijn nieuwe duikuitrusting waanzinnig goed!
- komen moeders en zuslief zaterdag!!

- heb ik het hier nog steeds erg naar mn zin!

(- heb ik ff geen tijd om foto’s te uploaden, deze volgen snel, = beloofd!)

  • 22 November 2007 - 07:47

    Lydia:

    Nou meisje, fijn dat je iedereen weer op de hoogte stelt van je wederwaardigheden. Is die oorontsteking terug of is hij niet weg geweest?! Ik hoor het zaterdag wel. Tot dan en veel liefs van Lydia.

  • 22 November 2007 - 09:32

    Sabrina:

    Hey zus!
    Hier een van je grootste fans vanuit Nederland! Nog twee dagen maximaal aan de studie (maak hele lange dagen hier van 9 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds), maar dan komen we jouw kant op hoor! Heb er echt super zin in!

    Tot zaterdag, x Sabrina

  • 22 November 2007 - 11:14

    Rita:

    Madelon,
    Leuk om weer eens van je te horen. Je schijnt het erg naar je zin te hebben. Heel veel plezier samen met je moeder en zus. Doe ze de groetjes van ons.
    Rita en fam.

  • 22 November 2007 - 16:53

    Anja:

    Fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je het nog steeds erg naar je zin hebt. Hier ook alles prima. Veel plezier met Lydia en Sabrina. Hoop dat je een beetje tijd voor ze hebt.

    Groetjes Anja

  • 22 November 2007 - 18:08

    Femke:

    hey hoi, ff een praktisch vraagje: heb jij een meubel waar een aquarium op kan misschien? jaap is deze week vertrokken en nu moet ik nog twee maanden in mn eentje zitten wachten op jou (ow dat klinkt beetje romantisch he, zo bedoelde ik het niet hoor) maar zo te zien heb je het nog wel naar je zin. heb je al een foto van ronald??? groetjes!

  • 23 November 2007 - 12:34

    Linda:

    Hoi Madelon,
    leuk dat je weer wat van je laat horen. Jammer voor je dat het al weer op een eindje loopt. Veel plezier met Lydia en Sabrina.
    Groetjes,Linda

  • 26 November 2007 - 15:27

    Trudi En Jan:

    Leuk om al je belevenissen te lezen. Geniet er nog maar even van want het is zo weer voorbij!!
    Fijn dat Lidia en Sabrina komen. Zij zien dan in het echt hoe je daar leeft. Dat is toch anders als van een foto en het schrijven.
    Veel plezier,
    Liefs Jan en Trudi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2008

It's better to travel one mile..

01 Oktober 2008

Bali - Komodo - Flores - Thuis

22 Augustus 2008

Sabah, Maleisie..

15 Augustus 2008

Afscheid en naar Maleisie

28 Juli 2008

Yusuf ophalen :-)
Madelon

Actief sinds 28 Juni 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 56261

Voorgaande reizen:

17 Juli 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: