sneeuwballen gooien in Ecuador.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu sneeuwballen gooien in Ecuador.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu

sneeuwballen gooien in Ecuador..

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

03 Januari 2008 | Ecuador, Quito

Feliz año nuevo!!

nou, oudejaarsavond, daar is hier dus echt nix aan! Overdag is het wel leuk, de hoofdstraat was helemaal afgezet, en overal staan een soort carnavalspoppen van politieke leiders die ze een beetje belachelijk maken. Ik heb onder andere Bush als Dr. Doom en Al Gore als the silver surfer gezien! Jammer voor ons, toen wij ´s avonds weer terug gingen, zo om half elf, was iedereen net aan het opruimen, en om een uur of elf waren de straten leeg! Alleen nog enkele buitenlanders liepen verdwaasd rond, opzoek naar gezelligheid. Zo´n vijf minuutjes voor 12 uur kwamen wij een plek tegen waar een stuk of 20 buitenlanders elkaar hadden gevonden en daar hebben we afgeteld en elkaar gelukkig nieuwjaar gewenst. Toen zijn we maar naar huis gegaan, overal rokende resten van in brand gestoken politieke leiders.
Gisteren, dinsdag, zijn we naar Mitad del Mundo geweest, oftewel: de evenaar! Ik heb hele leuke foto´s van mij met één been op het noordelijk halfrond, en één been op het zuidelijk halfrond, vet cool! Die foto´s kan ik nu allemaal niet op internet zetten, maar dat ga ik allemaal doen als ik terug ben op curacao! Daarna zijn we naar Pululahua gegaan, een hele mooie krater, waar we een stukje naar beneden zijn gelopen, erg mooi.
Vandaag, woensdag, wilden we naar Cotopaxi, ofwel de avenue of volcanoes, gaan. Om kwart over acht zaten we al in de bus naar Latacunga, waar we volgens de lonely planet een truck met driver konden huren die ons voor 20 euro het park in zou brengen. Zo gezegd zo gedaan, na twee uur busrijden waren we in Latacunga en hadden we al snel een truck met driver. Daar reden wij dan, achterin de truck over de Panamericana! Erg jammer: halverwege het modderpad naar de ingang van het park wil de driver ineens 80 dollar hebben! Dat gaan wij dus mooi niet betalen en wij stappen uit, waarop hij spontaan wegrijdt! Daar staan we dan, in the middle of nowhere, probleem! Gelukkig komt er al snel een bus langs, wij zwaaien en mogen instappen. Er zijn waarempel twee mensen die engels spreken, zij wonen in miami, en houden een uitje met hun ecuadoriaanse familie. De bus, die hebben zij gehuurd. Wij mogen helemaal mee naar boven naar de vulkaan. Hilarisch, met de bus over een weg waar je toch echt alleen met een fourwheeldrive in zou gaan. We komen dan ook een keer vast te zitten, waarop iedereen uit moet stappen. Gelukkig komen we snel weer los en we vervolgen onze weg. We komen bij de sneeuw aan, en stappen uit om het laatste stuk te lopen. Blijkt dat die mensen nog nooit sneeuw hadden gezien. Het ontaarde al snel in een enorm sneeuwballengevecht, waarbij niemand veilig was! Ondertussen probeerden we ook nog de vulkaan op te klimmen, maar dat ging door de kou en de grote hoogte echt niet! Helemaal hilarisch werd het toen de fles sterke drank tevoorschijn kwam die ons weer warm moest maken. We hebben een paar geweldige groepsfoto´s gemaakt, die houden jullie tegoed! Halverwege zijn we toen maar weer omgekeerd, om op te gaan warmen in de bus. De hele route terug mochten we ook meerijden, en ze hebben ons zelfs helemaal terug gebracht naar Latacunga, zodat we de bus weer terug naar Quito konden nemen!
Morgen worden hopelijk onze tickets voor de galapagos bij het hotel bezorgd, waarme we overmorgen al moeten vliegen. Ik vind het een beetje kortdag, maar het komt vast wel goed.

veel liefs en tot snel

5,6: poppen van politici, werden verbrand met oud en nieuw
7: ikke op de evenaar!
8: mitad del mundo
9: Pululahua
10-17: expeditie Cotopaxi!

• 03 Januari 2008 - 08:30

Lydia:

He meisje, we hebben je bercht nog net gelezen voor we zelf weg gaan. Wat een avonturen! Veel plezier verder.Liefs Lydia

• 03 Januari 2008 - 17:58

Anja En Dick:

Hoi Madelon,

Zo zie je maar, je gevoel was goed. Soms moet je principieel zijn en gelukkig komt het dan toch nog goed. Een heel gelukkig nieuwjaar en geniet van de Galapagos. Ben erg benieuwd naar je foto's.

Veel groetjes.

• 03 Januari 2008 - 22:34

Jorith:

Hé, wat leuk alweer een berichtje! Echt bizar dat je sneeuwballen hebt gegooid :D dat is best kerstvakantie-achtig! Mrg nog een laatste dagje werken en dan weer weekend. Jorien en ik hebben besloten eens iets anders te doen dan altijd pianobar en we willen eens bij Asia de Cuba gaan kijken! Natuurlijk willen we wel even controleren of er niet toch een nieuwe pianoman is :D
    Byebye liefs Jorith

• 04 Januari 2008 - 00:12

Jorien:

Bon Nochi! En om het simpel te houden, ik sluit me volledig aan bij Jorith!
    Liefs Jorien