Peru (zonder pinpas!) - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu Peru (zonder pinpas!) - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu

Peru (zonder pinpas!)

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

10 Januari 2008 | Peru, Cuzco

en pinguins!! (ook gezien, was ik nog vergeten!)

Woensdagochtend zijn we in Quito met de teleferiqo gegaan, een soort kabelbaan de hoogste berg in de stad op vanwaar het uitzicht geweldig zou moeten zijn. Beetje jammer dat we halverwege in een enorme wolk terecht kwamen en daar ook in bleven. Het bezoekje aan de berg was dus van korte duur, en ´s middags gingen we naar het vliegveld om onze vlucht naar Lima (Peru) te nemen, vanwaar we verder zouden vliegen naar Cuzco (bij Machu picchu).
Nog snel ff wat geld opnemen om de luchthavenbelasting te betalen.. dacht ik dus!! Blijkt mn pinpasje op mysterieuze wijze verdwenen te zijn! Ik heb hem gewoon altijd op dezelfde plek in mn portemonnee, maar hij was gewoon hardstikke foetsie! Alle andere pasjes zater er nog in, behalve mn pinpas. Hoe bedoel je onhandig! Ik vraag me natuurlijk heel erg af wat er gebeurt kan zijn, en het enige wat ik kan verzinnen is dat iemand op de boot op de galapagos hem heeft gepakt. Niet dat ik iemand wil beschuldigen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ie zomaar uit mn portemonnee uit mn tas is gevallen terwijl al het andere is blijven zitten. Erg vreemd, en de boot is de enige plek waar mn portemonnee onbeheerd is geweest, bijvoorbeeld tijdens het snorkelen. Anyway, hoe het gebeurt is maakt niet zoveel uit, feit is dat ie pleite is. Ik heb meteen naar de bank gebeld om hem te blokkeren, en daar konden ze me ook vertellen dat er nog nix mee was gedaan ofzo, oftewel ik heb al mn geld nog (had ik bijna per ongeluk het pasje van mam geblokkeerd, want die staat op hetzelfde adres als ik haha). De enige manier hoe ik nu bij mn geld kan komen is als pap of mam persoonlijk naar de bank gaan om het over te laten schrijven, maar dat gaat een beetje lastig, want die zitten dus op Jamaica!! Lekker praktisch!
Anyway, André heeft het laatste jaar goed betaald werk gehad en hij schijnt te zwemmen in het geld, dus voorlopig betaald hij alles dan maar. Ik houd precies bij wat ik uitgeef (gelukkig niet zoveel, want alles is hier behoorlijk goedkoop) en als pap en mam weer terug zijn kunnen ze geld overmaken!
Al het geregel met pasje blokkeren, nieuw pasje aanvragen enz. duurde even, maar gelukkig had de vlucht een uur vertraging, dus alles lukte prima. Om iets van half twaalf ´s avonds kwamen we aan in Lima, waar we om half 6 ´s ochtends verder zouden vliegen. Er was ons verteld dat je op het vliegveld kon overnachten, maar dat was dus niet zo, er waren niet eens stoelen vóór de check-in, en inchecken kon nog niet. Toen maar een beetje op de grond geslapen (deden wel meer mensen) waar we tot twee keer toe werden weggejaagd door schoonmakers met de dringende behoefte de vloer te gaan poetsen precies waar ik lag. Om 4 uur konden we eindelijk inchecken, maar de vlucht had 3 uur vertraging, dus verder gedut op de stoelen bij de gate. Vanochtend om een uur of tien dan toch eindelijk aangekomen in Cuzco, een heel mooi stadje in de Andes van Peru. Morgen vertrekken we op een 4 daagse jungle trektour naar Machu Picchu! We gaan fietsen en lopen en zwemmen, en de zon op zien komen in de prachtige inca ruines, ik heb er hardstikke zin in! Het plan is om daarna meteen door te gaan naar Lake Titicaca, maar dat hangt nog een beetje af van hoe laat we zondag terugkomen en hoe laat de laatste bus gaat (het is iets van 6 of 7 uur rijden, je kan de bus overnacht nemen). Als we de bus ´s nachts kunnen nemen sparen we ook de hostel kosten weer uit.
Ik hoop dat ik tussendoor nog even op internet kan, en zoniet, dan laat ik waarschijnlijk zo rond de 17e weer iets van me horen!





74: vanuit de teleferiqo
75: ik geniet van de lokale delicatesse (het lijkt ijs, maar volgens mij is het opgeklopt eiwit met een smaakje en heel veel suiker)

  • 11 Januari 2008 - 11:57

    Sabrina:

    Hey zus!!!

    Wat een gedoe, maar komt vast goed!! Ik heb je even gemaild, check dat maar even!

    x Sabrina

  • 11 Januari 2008 - 16:03

    Jorith:

    Wauw, Machu Pichu, dat is echt tof, en dan zo´n tocht, jeetje, ik wil ook!!!
    Nou heb ik iets om voor te sparen :D
    liefs Jorith

  • 11 Januari 2008 - 16:16

    Kitty:

    Ha die Madelon,

    Vervelend van je pinpas en van die ene wolk, maar ja, kan Andre nu iets voor jou terugdoen, toch?
    Geniet maar weer van alle mooie en bijzondere dingen.

    Dikke kus

  • 11 Januari 2008 - 22:27

    Jorien:

    Wauw... Alweer een verhaaltje! Leuk leuk!
    Toch handig dat Andre rijk is... Maar klinkt echt weer tof!
    Wij hebben ons plan waargemaakt, we zijn bij Asia de Cuba geweest. Hulde!
    Liefs Jorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2008

It's better to travel one mile..

01 Oktober 2008

Bali - Komodo - Flores - Thuis

22 Augustus 2008

Sabah, Maleisie..

15 Augustus 2008

Afscheid en naar Maleisie

28 Juli 2008

Yusuf ophalen :-)
Madelon

Actief sinds 28 Juni 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 56259

Voorgaande reizen:

17 Juli 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: