bijna Machu Picchu - Reisverslag uit Agua Caliente, Peru van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu bijna Machu Picchu - Reisverslag uit Agua Caliente, Peru van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu

bijna Machu Picchu

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

13 Januari 2008 | Peru, Agua Caliente

whoehoe, we zijn BIJNA in machu picchu!! (dat mag ook wel!)
Vrijdag werden we om half 8 opgehaald om met de bus 6 uur de berg op te rijden, tot wel iets van 5000 meter boven zeeniveau. Vanaf daar zouden we met de mountainbike 4 of 5 uur afdalen. Nou, was er in ecuador niet zoveel te merken van het regenseizoen, dat is het hier dus wel! Het regende gewoon continu, de hele dag. Daar glibberden we dan met zn allen in onze regenponcho de helling af. En dat was nog niet eens het ergste, dat kwam toen er een soort van kolkende rivier dwars de weg over stak! Dat was buiten het regenseizoen een bergbeekje ofzo, ja, nu dus niet! Ik durfde er dus echt niet doorheen te fietsen! Het pad was supersmal en ernaast was een enorme afgrond en ging het water als een waterval naar beneden, daar hoefde ik echt niet mee te spoelen! Anyway, uiteindelijk ben ik er maar doorheen gelopen (nouja, lopen..) en was ik tot mn heupen doorweekt..! Ik was zo blij toen we er eindelijk waren, en ik voel mn kont nog steeds!! De douche was (natuurlijk) koud, en de bedden hard! Zaterdag wederom om 6 uur op en de hele dag lopen.. Berg op, met zware rugzak, doodmoe! Om 5 uur kwamen we bij de warme bronnen, daar heb ik gezwommen, dat was heeeel erg lekker!! Helaas moesten we daarna nog een uur verder lopen..! Vandaag wederom om 6 uur op en weer lopen, maar goddank niet zo ver als gisteren. Ik werd echt superstijf wakker, overal spierpijn! Gelukkig werd het in de loop van de ochtend wat beter! Nu zijn we dus in Agua Caliente (ofzoiets) en vanaf hier gaan we morgen naar Machu Picchu klimmen. Maar morgen hoeven we niet tot 6 uur in ons bed te blijven liggen, nee, gelukkig mogen we morgen om 4 uur al ons nest uit! Maar, dan zien we hopelijk, als het niet al te bewolkt is, de zonsopgang in Machu Picchu! Ik verwacht er eerlijk gezegd wel wat van, na al die moeite om er te komen, haha!




76: ik waag mn leven!
77: ik weet eigelijk niet of ik opgelucht kijk of dat ik spijt heb..!
78-88: allemaal inca trail kiekjes
80: euhh, ik heb wel erger gezien in Tibet =)
89: meneer Super Inca ofzoiets (ik ben zn naam ff kwijt); de laatste inca, vereeuwigd midden in Agua Caliente

  • 13 Januari 2008 - 21:34

    Arjan:

    Wat een bikkel ben jij toch! Hou je taai in het afzien.

  • 13 Januari 2008 - 21:39

    Jorien:

    Wat een stoer verhaal... Ben benieuwd hoe de machu picchu is.
    Ons verhaal is niet echt stoer, wij zijn vandaag van het strand afgeregent. Nadat we eerst nog stoer waren blijven liggen, werden we toch wel erg nat :)
    Geniet ervan!
    liefs Jorien

  • 14 Januari 2008 - 00:24

    Jorith:

    Leuk verhaaltje! We hebben ook heel stoer een navigatieduik gemaakt :D
    Woensdag een nachtduik! Liefs Jorith

  • 14 Januari 2008 - 08:12

    Sabrina:

    Zus, je bent een topper! Wat een avonturen allemaal weer! Have fun bij Machu Picchu!!!

  • 14 Januari 2008 - 15:58

    Anja:

    Je blijft gelukkig de juiste afwegingen maken. Avontuur is leuk, maar kan ook te zijn. Heerlijk zo'n luxe georganiseerde reis. Ja meid, wie wat wil zien .... Geniet van Machu Picchu.
    Veel groetjes en droog weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Agua Caliente

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2008

It's better to travel one mile..

01 Oktober 2008

Bali - Komodo - Flores - Thuis

22 Augustus 2008

Sabah, Maleisie..

15 Augustus 2008

Afscheid en naar Maleisie

28 Juli 2008

Yusuf ophalen :-)
Madelon

Actief sinds 28 Juni 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 56258

Voorgaande reizen:

17 Juli 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: