I survived the Inca Trail!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu I survived the Inca Trail!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu

I survived the Inca Trail!!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

15 Januari 2008 | Peru, Cuzco

met die opdruk kon je overal tshirts kopen in Agua Caliente. En ik moet zeggen, ik ben best wel trots, dat ik dat hele rot end heb gelopen! Om vier uur zijn we opgestaan en in het pikkedonker hebben we twee uur omhoog geklauterd de berg op naar Machu Picchu. Helaas, helaas: regen! Kletsnat en onder de modder kwamen we uiteindelijk om een uur of 6 bij de ingang aan, waar we ons gelukkig (eindelijk) bij een éngelstalige gids aan mochten sluiten. Vanaf de ingang zou je enigzins overzicht moeten hebben, maar het was zo regenachtig en bewolkt dat we maar een paar meter voor ons uit konden kijken. In de druilerige regen en kou hebben we twee uur achter de gids aangehobbeld, die gelukkig wel wat te vertellen had. Daarna mochten we zelf nog de hele dag rondlopen. Wij zijn eerst maar terug naar buiten gegaan om warme chocolademelk te drinken en te hopen dat het een beetje op zou klaren. En jawel hoor, gelukkig maar, dat deed het ook! Zo rond een uur of elf begon het op te klaren, werd het droog, en scheen zelfs bijna de zon. André had geen zin meer om de Waynapicchu te beklimmen, maar ik ben met Alexis, een jonge uit Argentinie die geen engels spreekt maar mij ontzeettend leuk vind haha de berg opgegaan. Wel een beetje lastig communiceren, maar het was toch weer een uur zo steil omhoog dat ik niet veel kon doen behalve hijgen. Het was wel echt dodelijk vermoeiend, maar het uitzicht was waaaaanzinnig! Vanaf boven op de berg heb je een prachtig uitzicht over heel Machu Picchu, wat gebouwd is in de vorm van een condor! Het is echt heel prachtig, en het wordt ook heel mooi onderhouden, heel natuurlijk en het is ook heel schoon. Al met al was het, ondanks de bewolte start, toch nog ontzettend mooi en indrukwekkend allemaal. Het feit dat je er in vier dagen helemaal naartoe bent geklommen en onderweg meerdere keren dood bent gegaan voegt daar alleen maar waarde aan toe!
Gelukkig hoefde we het hele end niet terug te lopen, maar mochten we met de trein en met de bus terug naar Cuzco. Daar ben ik ´s avonds nog uitgeweest net de hele groep, dat was heel gezellig. Het was ook heel erg leuk en gezellig met Alexis, maar ik moest echt keihard lachen toen hij informeerde (in het spaans dus he want hij spreekt nauwelijks engels) of ik condooms bij me had. Het was namelijk onze laatste avond samen whahahaha!! Zo ze winden er geen doekjes om die zuid amerikanen :D. Maar ik heb hem dus vriendelijk te kennen gegeven dat ik mijn kamer al met een jongen deel en dat die er vast niet op zit te wachten dat ik midden in de nacht met een ander thuis kom. Toen wees ie nog even naar de portiek van een winkel, maar dat ging me echt te ver hahahaha!! In elk geval heeft ie me wel terug naar het hostel gelopen, en het was echt een aardige jongen. Hij heeft me uitgenodigt om hem in Argentinie op te zoeken, en ik heb ook al een uitnodiging voor Brazilie, dus de plannen voor van de zomer zijn er al :D
Vandaag gaan we proberen naar het Titicaca meer te gaan, een busrit van tien uur ofzo, maar het schijnt erg mooi te zijn, dus we zien wel (ik heb niet zoveel geslapen vannacht, dus kan ik lekker in de bus maffen..).
Heel veel groetjes weer aan iedereen, en bedankt voor alle reacties, die vind ik altijd erg leuk om te lezen.

En speciaal voor Femke; heel heel heel erg bedankt dat je me weer hebt ingeschreven voor drumles!! Ik heb een heel mooi enorm stuk Peruaans doek gekocht om onze banken strax op te vrolijken :-)




90-95: Machu Picchu dus!
90: nee hoor, geen regenseizoen..
92: let op; herken je de vorm van de condor waarin machu picchu is gebouwd?

  • 15 Januari 2008 - 16:32

    Nick:

    Hey Madelon XD,

    Wauw echt vette verhalen, wat heb jij een gave beesten gezien zeg! Ook keiveel mooie plekken gezien en stoere dingen gedaan, ben jalours, echt supercool:). Ik kan niet wachten om de foto's straks te zien. Nou, heel veel plezier bij het Titicaca meer en pas op voor de zuid-amerikaanse jongens he:P. Tot over een maandje salsa-vriend:D.

    Kusjes Nick

  • 15 Januari 2008 - 17:40

    Linda:

    Wat heb je weer een prachtig verhaal! Maar voor die jongens met dat zuid-amerikaanse temperament moet je maar een beetje uitkijken. Nog heel veel plezier daar in Peru!

    Groetjes

  • 16 Januari 2008 - 11:45

    Anja:

    Je hebt groot gelijk, haal eruit wat erin zit. Na vier dagen lopen en klimmen kan die ene klim er ook nog wel bij. Vooral als het uiteindelijk zo de moeite loont.
    Wat schrijf je lekker vaak. Ga zo door.

    Groetjes.

  • 16 Januari 2008 - 12:32

    Lydia:

    He lieverd, fijn dat de bewolking optrok en dat je Machu Picchu toch nog goed hebt kunnen zien! Daar deed je het toch ook voor! Veel liefs Lydia

  • 16 Januari 2008 - 22:33

    Yvette:

    Hee!
    Zo, het is wel echt super wat je allemaal alweer hebt gedaan. Ben benieuwd waar je hierna weer heengaat :)
    Groetjes Yvette

  • 18 Januari 2008 - 09:18

    Laura:

    Hey Madelon
    Super wat jij allemaal ziet en meemaakt! Wij zijn hier druk gruntjes aan t malen (heerlijke geur, net paella volgens Ivan) en ik ga nu ook beginnen aan mn verslag. Geniet er nog maar van want voor je het weet zit je weer in t koude NL.
    liefs, Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2008

It's better to travel one mile..

01 Oktober 2008

Bali - Komodo - Flores - Thuis

22 Augustus 2008

Sabah, Maleisie..

15 Augustus 2008

Afscheid en naar Maleisie

28 Juli 2008

Yusuf ophalen :-)
Madelon

Actief sinds 28 Juni 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 56259

Voorgaande reizen:

17 Juli 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: