Op naar het nieuwe avontuur..! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu Op naar het nieuwe avontuur..! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Madelon Kerk - WaarBenJij.nu

Op naar het nieuwe avontuur..!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

20 Mei 2008 | Singapore, Singapore

Na een eindeloos durende vlucht, die toch echt maar 12 uur duurde, ben ik dan nu aangekomen in 'sleepy sam's bed and breakfast' in Singapore! Het is hier warm en klef, maar de locatie is prachtig; in het oude paleis van de sultan. Verder heb ik eigenlijk nog niet zoveel gezien, want ik ben nog aan het wachten terwijl ze mn bed opdekken ofzoiets. Speciaal voor de mensen die ik niet op de hoogte heb gehouden: Wat ga ik eigenlijk doen deze keer? Nou, onderzoek naar zeeschildpadden. Niet in Singapore, maar in Indonesie. Hopelijk krijg ik hier in Singapore een visum, zodat ik wat langer in Indonesie kan blijven. Daar gaan we naar een klein eilandje zonder electriciteit (en internet), waar het zeegras/schildpad ecosysteem nog helemaal onbeschadigd zou moeten zijn. Ik ga daar proberen om de 'carrying capacity' van het zeegras te bepalen. Dat betekend hoeveel kilogram schildpad er kan eten van een hectare zeegras zonder dat het zeegras verdwijnt. En dan wil ik eigenlijk aantonen dat het WWF niet alleen de schildpadden, maar ook het zeegras moet beschermen. Want als er teveel schildpadden op het zeegras gaan grazen zal dit snel verdwijnen en is er helemaal geen voedsel meer voor de schildpadden. Erg interessant en actueel dus.
Voorlopig is de planning dat Laura, mijn collega, vannacht aankomt, dat we morgen onze visum aanvragen en donderdag doorvliegen naar Balikpapan, op het grote Indonesische eiland Borneo. Zaterdag vliegen we van Balikpapan naar Berau, ook nog op Borneo, en vanaf daar nemen we de boot naar ons eilandje Derawan. Ik hou jullie, zo goed als kan, op de hoogte!

  • 20 Mei 2008 - 10:00

    Rita En Fam.:

    Beste Madelon,
    We wisten niet dat je weer naar het buitenland bent vertrokken. Heel veel succes met je studie. We kijken weer uit naar je verslagen.
    Groetjes,
    Rita


  • 20 Mei 2008 - 10:22

    Sabrina:

    Hey zus!!

    Wat goed om van je te horen zo snel!! Mooi dat je veilig bent aangekomen en ik hoop dat alles morgen goed gaat met jullie visum!!
    Dikke kus,
    Sabrina

  • 20 Mei 2008 - 10:22

    Kitty:

    Ha die Madelon,

    Wat super, je bent er al weer bijna. Ik hoop dat het gaat lukken met het visum.
    Heel veel succes met je onderzoek en weer lekker veel genieten.
    Leuke tijd gewenst en we hopen ondanks weinig stroom, toch af en toe van je te horen.

    Kus

  • 20 Mei 2008 - 10:52

    Femke:

    nou relaxed dat je goed bent aangekomen, succes met de volgende 4 stappen van de reis! x femke

  • 20 Mei 2008 - 12:51

    Tryntsje:

    Hai Madelon! Wat fijn om nog even iets van je te horen. Ik zou je gisteren nog bellen, bleek ik je telefoonnummer niet te hebben...? Hoe dan ook, geniet nog even van de relatieve luxe in Singapore en veel succes met alles!

    Liefs,
    Tryntsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2008

It's better to travel one mile..

01 Oktober 2008

Bali - Komodo - Flores - Thuis

22 Augustus 2008

Sabah, Maleisie..

15 Augustus 2008

Afscheid en naar Maleisie

28 Juli 2008

Yusuf ophalen :-)
Madelon

Actief sinds 28 Juni 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 56265

Voorgaande reizen:

17 Juli 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: